feedback
Leadership

Ce efecte are lipsa feedback-ului asupra candidaților?

Află mai multe din studiul eJobs

Lipsa feedback-ului a fost cel mai mare motiv de nemulțumire pentru candidații care au fost în căutarea unui loc de muncă anul acesta, cu atât mai mult cu cât au simțit că numărul companiilor care nu oferă feedback a crescut față de anii trecuți. De altfel, și candidații au aplicat la un număr mai mare de joburi decât în trecut, o treime dintre cei care au participat la cel mai recent studiu realizat de eJobs declarând că și-au trimis CV-ul pentru 10-20 de joburi de la începutul anului și până acum.

 

La câte joburi au aplicat candidații?

Aproape la fel de mulți au aplicat pentru cel mult 10 joburi, însă sunt și candidați care au fost nevoiți să facă între 20 și 40 de aplicări, mai mult de 40 de aplicări sau chiar peste 100.  7,3% dintre respondenți spun că și-au trimis CV-ul pentru atât de multe poziții încât nu-și mai pot aminti un număr exact.

“În fiecare lună avem aproximativ 1,5 milioane de aplicări. Din acest punct de vedere, piața este mai activă decât oricând, iar nevoia oamenilor de a-și găsi un job este pe măsură. Nu sunt puține cazurile în care, pentru un singur loc de muncă, sunt primite mii de CV-uri, iar asta a încetinit în mod firesc timpul de răspuns al angajatorilor. Pentru prima dată vedem înțelegere din partea candidaților pentru că sunt conștienți de ce se întâmplă în această perioadă. Înțeleg, dar nu uită și atașează automat o bilă neagră în dreptul acelor angajatori care nu le-au trimis niciun fel de răspuns. Iar acesta este un lucru pe care recrutorii trebuie să nu-l uite”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.

 

Care sunt efectele pe care lipsa feedback-ului le are asupra candidaților

Dintre cei care au primit, totuși, feedback, 23% spun că răspunsul a venit în câteva zile de la aplicare, 12% într-o săptămână de la aplicare, 5% în două săptămâni și 13% într-o lună de la aplicare. Resemnarea și revolta sunt principalele două efecte pe care lipsa feedback-ului le are asupra candidaților. Astfel, aceștia spun că, deși îi deranjează, au ajuns să se obișnuiască cu această situație și să nu mai aibă așteptări din partea angajatorilor sau că, dimpotrivă, vor spune mai departe, cunoscuților, despre experiența avută.

”Cei mai mulți, din păcate, sunt deciși să nu mai aplice niciodată pentru o companie care nu le-a dat feedback, iar asta este o concluzie pe care nu o vedem pentru prima oară în studiile noastre. Am sondat același lucru și în 2018, când aveam alt raport de forțe în piață, și rezultatele au fost similar. Candidații au, deci, așteptări mari de la angajatori din acest punct de vedere”, mai spune Bogdan Badea.

 

Neliniștea, demotivarea, resemnarea, furia sau nepăsarea sunt doar câteva dintre stările care îi încearcă pe cei care aplică, dar nu primesc, ulterior, niciun răspuns. Doar 14% spun că acest lucru îi ambiționează să își îmbunătățească CV-ul sau felul în care aplică. Pe de altă parte, atunci când primesc feedback de la angajatori, candidații se simt motivați, recunoscător, liniștit sau încurajat. 10% spun că își doresc un răspuns doar dacă acesta este unul pozitiv.

Studiul a fost realizat în luna noiembrie, pe un eșantion de 1.143 de respondenți.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Săptămânile Surprizelor

 

eJobs ți-a pregătit șase surprize în HR în această perioadă, gândite special să îți vină în ajutor în procesele de recrutare și retenție, atât anul acesta, cât și în 2021. Intră pe Săptămânile Surprizelor, descoperă ofertele speciale și revendică-le pe cele care îți fac cu ochiul până pe 13 decembrie!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

HR Speed Dating: Cum îți poți ține echipa unită în perioada aceasta

Cum poți îmbunătăți experiența candidaților cu ajutorul tehnologiei

Analiza S.W.O.T și alte metode utile care te ajută să ajungi la soluții

Categorii:
Leadership

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*