Schimbarea prin ochii managerilor
Majoritatea domeniilor de pe piața muncii au fost impactate de pandemie într-o măsură mare sau mai mică, inclusiv și zona de executive search. Dacă înainte de criza sanitară, oamenii care ocupau poziții înalte în companii erau deschiși spre noi oportunități de carieră, astăzi datele problemei s-au schimbat, iar o mare parte dintre manageri se gândesc de două ori dacă e bine să-și schimbe rolul sau nu. La fel de mult s-a schimbat și munca head-hunter-ului din prezent. Mai exact, intensitatea acesteia, căci pentru a recruta un manager are nevoie de mai multe competențe de vânzare a poziției scoase la bătaie, dar și să depună un efort suplimentar.
Cum privesc managerii schimbarea jobului în această perioadă
„Dacă anul trecut tentația candidaților era către proiecte mai interesante, de creștere și dezvoltare, cu provocări pentru o poziție de top management, în această perioada a scăzut atât numărul acestor proiecte, cât și apetitul pentru risc al managerilor”, spune Oana Botolan Datki, SEE Managing Partner al companiei cu activități în sectorul resurselor umane CTeam Human Capital.
Managerii sunt foarte atenți în această perioadă la cum abordează companiile provocările venite odată cu pandemia, acesta fiind unul dintre factorii importanți în decizia lor de a prelua o altă poziție într-o altă companie sau a rămâne în cea actuală.
„Dorința de schimbare a jobului în această perioadă este foarte scăzută în cazul managerilor din companiile care funcționează și au rezultate bune. Iar dacă organizația a avut și o abordare corectă în pandemie, managerii vor avea și mai puțină motivație de a părăsi corabia la greu”, explică Oana Datki.
La fel cum sunt și restul candidaților de pe piața muncii, managerii nu sunt foarte deschiși să experimenteze, ci mai degrabă doresc să-și păstreze stabilitatea pe care o au în compania actuală în care lucrează.
„Se observă o stabilitate a celor din poziții de top management. Atât companiile doresc oameni care să cunoască industria și nu vor să experimenteze pe propria piele, cât și oamenii își doresc stabilitate și nu riscă să facă schimbări radicale. Iar dacă totuși o fac, rămân în aceeași industrie”, spune Daniela Necefor, Managing Partner la compania de consultanță și executive search Total Business Solutions.
Pe lângă stabilitatea pe care și-o doresc o mare parte dintre candidați și angajați, empatia se află și ea în topul preferințelor managerilor atunci când sunt puși în fața deciziei de a-și schimba rolul sau a-l menține pe cel actual.
În ceea ce privește, durata în care un head-hunter găsește un executiv, specialiștii din zona de executive search spun că acesta durează mai mult, având în vedere că în urma discuțiilor online este mai dificil să-ți dai seama de potrivirea persoanei cu mediul din companie, ceea ce prelungește întreg procesul.
Head-hunter pe timp de criză: cât de deschise sunt companiile spre astfel de proiecte?
„Piața de executive search a avut de suferit ca majoritatea domeniilor în ultimele luni. Au fost proiecte începute înainte de declanșarea pandemiei, stopate apoi pe o perioadă de aproximativ trei luni, apoi restartate. Acum este o nouă etapă din cauza creșterii cazurilor de îmbolnăviri cu Covid-19, iar imprevizibilitatea acțiunilor ce pot sau trebuie să fie luate este și mai mare”, explică Daniela Necefor.
Mai exact, o mare parte dintre companii și-au pus în stand-by proiectele de recrutare a executivilor pentru a se repoziționa pe termen mediu.
„Companiile multinaționale încearcă să se repoziționeze începând cu Head-Quarter-ul, și apoi pe fiecare țară în parte. Multe decizii sunt luate acum de la nivel de Head-Quarter, astfel încât business-ul la nivel global să fie impactat cât mai puțin”, mai precizează Daniela Necefor.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Brandul de angajator, prin filtrul noilor colegi