programul de lucru
Focus

În contratimp cu cei din jur

Cum e să ai un program de lucru de la 15.00 la 24.00?

Ca angajatori, e tare important să fim flexibili, mai ales în această perioadă incertă. Acum e momentul în care trebuie să le oferim angajaților posibilitatea de a-și personaliza programul de lucru pe nevoile lor. Pentru a afla cum e să fii în contratimp cu prietenii, cunoștințele și chiar cu oamenii apropiați, am stat de vorbă cu Gheorghe Dinescu (34 de ani). El este analist la Dell Technologies și de mai bine de doi ani lucrează de la ora 15.00 la 24.00. Iată ce ne-a povestit!

 

În contratimp: cum gestionezi programul de lucru între 15 și 24?

Gheorghe e diferit față de celelalte persoane care ne-au împărtășit detalii despre programul de lucru pe care îl au. E mai tehnic și pare o persoană analitică, care nu se pierde în detalii, ci îți vorbește la obiect. Cel mai probabil vine și prin prisma jobului de analist. Programul lui începe atunci când alții se întorc din pauza de prânz, fiind de multe ori în contratimp cu cei din jur. Spune că e o persoană introvertită, iar programul de lucru îl ajută să petreacă mai mult timp în liniște. E pasionat de jocurile pe PC și investește mult timp în pasiunea lui.

programul de lucru

Gheorghe Dinescu, Analist la Dell Technologies

De cât timp ai acest program?

De doi ani și jumătate lucrez așa. Era o echipă relativ nouă atunci când am venit și mi s-a părut o ocazie perfectă să fac o schimbare în carieră.

 

Cum îți prioritizezi activitățile personale?

Activitățile mele zilnice sunt aproximativ aceleași în fiecare zi, de multe ori sunt doar decalate. De exemplu, gătesc pe la ora 2.00-3.00 dimineața, atunci iau cina. Singurul lucru care este diferit este curățenia. Nu prea pot să dau cu aspiratorul la ore târzii. De regulă, încerc să mut ordinea pentru dimineață.

 

Cum reușești să te sincronizezi cu cei care lucrează pe un alt program?

Din fericire există weekend. Atunci îmi pot petrece mai mult timp cu prietenii sau cei dragi. Mă ajută foarte mult faptul că lucrez împreună cu prietena mea, care e parte din echipa în care lucrez.

 

Cum reușești să îmbini viața personală cu jobul?

Cum spuneam, lucrez împreună cu prietena mea, asta mă ajută, iar cu rudele și cu prietenii îmi fac timp să mă văd în weekend. Până și câinele nostru s-a mutat pe programul nostru. Până la urmă, diferențele nu sunt atât de mari, e doar un program mai decalat decât cel pe care îl au alții.

 

Care sunt avantajele unui astfel de program? Dar dezavantajele?

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Atunci când lucrez pe un astfel de program, economisesc mult timpul pe care l-aș petrece în trafic. Așa reușesc să scap de aglomerația din București. E aproape imposibil să nu prind un loc la metrou. Singurul dezavantaj ar fi că mă văd destul de rar cu prietenii, nu mai există ieșiri în oraș în timpul săptămânii, doar dacă am concediu pot să mai fac astfel de activități. Sunt însă o persoană introvertită și îmi place să-mi petrec timpul uitându-mă la seriale. Deci, acest program se pliază de minune pe firea mea.

 

Cum arată o zi de muncă pentru tine?

Ziua mea începe pe la ora 12.00. Mă pregătesc de muncă, îmi gătesc ceva bun de mâncare și plec la drum. Jobul meu are zile bune și mai puțin bune. În unele zile nu sunt multe de rezolvat, dar mai sunt unele destul de aglomerate, în care efectiv nu știu cum să mă împart și cum să le fac pe toate. Am noroc însă de o echipă fantastică, unde toată lumea îți sare în ajutor atunci când ești depășit.

 

Cu ce începi și cu ce termini o zi de muncă?

De obicei, ziua de muncă începe cu o cafea, de preferat una mare. Și se termină cu câteva ore în fața calculatorului acasă, eventual cu un ceai fierbinte, mai ales pe timp de iarnă.

 

Te-ar tenta să încerci un job cu un alt program?

Aș încerca doar dacă ar fi vorba de o promovare sau o altă poziție în compania în care lucrez. Nu vreau să plec de aici, sunt foarte fericit la job și chiar îmi place acest program. E ideal pentru mine, îmi place liniștea de care am parte acasă la ore târzii.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

9 to 5 sau 5 to 9: cum ne afectează programul de lucru

Timpul. Cum îl planificăm eficient pentru echipă

Trei trucuri pentru managementul timpului

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*