5 cărți care-ți ghidează primii pași ca manager
HR Trends

Cărți care-ți ghidează primii pași ca manager

Repere prețioase pentru zile de vacanță

Niciodată nu strică să-ți iei de partea ta câțiva aliați de nădejde mai ales în primele zile când ești promovat într-o poziție de manager. Informațiile din cărțile pe care le-am selecționat astăzi vin cu exemple practice ale oamenilor ce au trecut deja prin stările pe care le traversezi tu în prezent și au și niște concluzii interesante. Nu mai amâna lectura lor!

 

Cartea de leadership. Cum să te conduci pe tine, echipa ta și organizația ta mai departe decât ai crezut vreodată că este posibil de Anthony Gell

Îți dorești să faci o schimbare semnificativă în lume? Să îi inspiri și să-i ajuți pe cei din jur? Atunci această carte este pentru tine. Din paginile ei vei descoperi ce trăsături au în comun cei mai de succes lideri, ce fac ei diferit față de ceilalți și ce poți învăța de la ei pentru a atinge la rândul tău succesul. Pe parcursul a 6 ani, Anthony Gell a realizat interviuri cu antreprenori și CEO de succes din toată lumea, printre care Sir Terry Leahy, fost CEO Tesco, Richard Reed, fondatorul Innocent Drinks, Olaf Swantee, CEO al EE și Daniel Goleman, autorul bestsellerului Emotional Intelligence (Inteligența emoțională). În Cartea de leadership, Gell combină propria experiență cu informațiile preluate de la toți acești lideri pe care i-a intervievat și vine cu o mulțime de sfaturi de excepție. Această carte se potrivește atât liderilor experimentați, căliți, care știu că procesul de învățare nu se oprește niciodată, cât și pentru liderii nou desemnați, care își doresc cu nerăbdare să deprindă încă de la început obiceiuri bune de leadership.

 

From Bud to Boss: Secrets to a Successful Transition to Remarkable Leadership de Kevin Eikenberry & Guy Harris

Poate cea mai provocatoare experiență la job cu care se va confrunta cineva într-o viață este prima promovare într-o poziție de conducere. Acel om trebuie să facă față schimbărilor și incertitudinii care vin cu o nouă poziție, care necesită noi abilități și au ajuns pe picior de egalitate cu lideri pe care îi admiră. Această carte se adresează nevoilor oricărui manager sau supervizor, vine cu lecții prețioase de leadership și management și pune accent pe dificultățile pe care le întâmpină noii lideri. From Bud to Boss îi poate ajuta pe noii lideri să-și depășească fricile și să devină o versiune mai bună a lor.

 

Leading with Gratitude: Eight Leadership Practices for Extraordinary Business Results de Adrian Gostick & Chester Elton

Numeroase studii arată că recunoștința stimulează implicarea angajaților, poate contribui la o creștere a profitului și îi determină pe membrii echipei să fie mai blânzi unii cu ceilalți întărind astfel legăturile în departamente. Cu toate acestea, puțini manageri folosesc eficient acest instrument simplu. În Leading with Gratitude, autorii Adrian Gostick și Chester Elton identifică miturile care îi determină pe lideri să nu mulțumească și prezintă 8 moduri simple prin care managerii le pot arăta angajaților că sunt apreciați. Este o abilitate pe care toată lumea o poate deprinde cu ușurință, iar beneficiile ei sunt deloc de neglijat.

 

The First 90 Days, Updated and Expanded: Proven Strategies for Getting Up to Speed Faster and Smarter de Michael Watkins

Tranzițiile reprezintă un moment critic pentru lideri. De fapt, cei mai mulți sunt de acord că trecerea la un nou rol este cea mai mare provocare cu care se confruntă un manager. Chiar dacă tranzițiile oferă șansa unui nou început și ocazia de a face schimbări necesare într-o organizație, tot ele plasează liderii într-o poziție de vulnerabilitate. În această versiune actualizată și extinsă a bestsellerului internațional The First 90 Days, Michael Watkins oferă strategii testate de lideri internaționali pentru a face față provocărilor tranzițiilor. În volumul de față vei descoperi cele mai frecvente capcane pe care le întâmpină noii lideri, dar și instrumente și strategiile cu ajutorul cărora să le eviți.

 

Act Like a Leader, Think Like a Leader de Herminia Ibarra

Fiecare manager la început de drum își propune ca deciziile sale să aibă un impact major, să facă diferența în compania pe care o reprezintă. Dar înainte de a-și creiona o strategie în această direcție se lovește de sarcinile de zi cu zi și ajunge să pună pe un loc secund acest plan măreț. Herminia Ibarra – expertă în leadership și dezvoltare profesională și o renumită profesoară la școala de business INSEAD – îți arată cum te poți transforma într-un lider în adevăratul sens al cuvântului prin schimbări mici, dar cruciale, la locul de muncă. Sfaturile din acest volum te vor sprijini în procesul de redefinire al jobului tău pentru a aduce contribuții strategice, dar și în adoptarea unui stil de leadership în continuă evoluție.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

The Making of a Manager: What to Do When Everyone Looks to You de Julie Zhuo

Cele mai multe volume de management sunt scrise de profesioniști la finalul carierei, însă nu și acesta. Julie își amintește în detaliu propria sa ascensiune (în mai puțin de un deceniu de la poziția de intern la cea de Vice Președinte Facebook pe divizia de design de produs). Onestitatea scriitoarei cu privire la toate temerile, nesiguranțele și greșelile ei din acea perioadă transformă această carte într-o lectură extrem de agreabilă. Fiecare capitol se deschide cu o ilustrație care cimentează o idee-cheie din subiectul de management care urmează să fie discutat, iar cea mai mare parte a cărții se axează pe teme ce te vor ajuta negreșit ca proaspăt manager.

 

168 Hours de Laura Vanderkam

Dacă principala problemă cu care te confrunți de când ai fost promovat manager este lipsa timpului, atunci acesta este volumul potrivit pentru tine. Laura Vanderkam, autoarea cărții 168 Hours a petrecut ani de zile analizând studii despre modul în care ne folosim de fapt timpul – spre deosebire de modul în care credem că o facem. Surpriză: oamenii care se simt într-o continuă criză de timp nu sunt cei mai productivi. Partea bună cu această carte e că nu te va face să te simți și mai rău dacă ai probleme serioase la capitolul time management, ci îți va oferi doar cele mai bune sugestii pentru a te descurca mai bine.

 

Atomic Habits de James Clear

O calitate necesară pentru orice manager este aceea de a învăța lucruri noi. În calitate de manager, vrei să inovezi și singurul mod de a face acest lucru este să te dezvolți și să evoluezi constant. Atomic Habits este un volum minunat pentru managerii care-și propun să adopte obiceiuri bune și să scape de cele rele. În paginile acestei cărți, James Clear prezintă sisteme și abordări simple cu ajutorul cărora vei da și un exemplu excelent pentru echipa ta. De asemenea, pe baza ei, îți vei putea ajuta oamenii să construiască, la rândul lor, obiceiuri bune, multiplicând valoarea acestor lecții.

 

Ți-a plăcut acest articol ce cuprinde cărțile utile unui om promovat recent ca manager? Citește și:

Cum te ajută inteligența emoțională să oferi feedback

Cum depistăm dezechilibrul emoțional al echipei

Care sunt domeniile în care a explodat numărul de aplicări

Categorii:
HR TrendsUpdate

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*