Dezvoltare personala

5 beneficii ale unui curs de scris la birou

Ajută-ți echipa să-și perfecționeze abilitățile de comunicare!

Dacă ești un lider preocupat de performanța și eficiența echipei tale, cu siguranță ai remarcat cât timp se poate pierde din cauza unei comunicări defectuoase. Neclaritățile și mesajele confuze pot duce la întârzieri și frustrări inutile. Pentru a remedia această problemă, un curs de scris personalizat poate fi soluția. Află cum să optimizezi comunicarea în echipa ta și să economisești timp valoros de la Sabina Varga, freelance writer cu 20 de ani de experiență în jurnalism, copywriting și content marketing!

Știai că 90% dintre angajați își doresc să-și îmbunătățească tehnicile de scris? Scrisul de zi cu zi are un impact puternic asupra eficienței comunicării interne și externe pentru orice companie. Un sondaj din 2020 arată că cei mai mulți profesioniști din România cred că scrisul e important indiferent de domeniu. În industrii precum comunicare, marketing, media, PR, dar și servicii financiare sau tehnologie, angajații petrec în jur de 3-5 ore pe zi scriind mesaje, emailuri, prezentări sau rapoarte.

Scrisul nu pare mare lucru până nu ești atent câte lucruri afectează, de fapt.

  • Textele lungi și dezorganizate irosesc timp și energie.
  • Mesajele neclare generează erori de comunicare.
  • Tonul nepotrivit poate crea tensiuni în echipă sau cu clienții.
  • Prea mult jargon duce la dificultăți de înțelegere.
  • Lipsa persuasunii în promovare consumă bugete fără rezultate.

Deși învățăm că scrisul e rezervat pentru scriitori, poeți și alți oameni talentați și creativi, de fapt, cu toții scriem zi de zi și trebuie să o facem bine.

Aici intervine un curs de scris personalizat, care îi ajută pe cei din echipa ta să dobândească tehnici de bază de copywriting, editare și persuasiune care sunt utile în orice job, și în special în funcțiile care comunică direct cu clienții.

Descoperă motivele principale pentru care îmbunătățirea scrisului ajută la creșterea individuală și organizațională.

 

1. Mai multă claritate în gândire și comunicare

Scrisul clar oglindește o gândire limpede. Și invers: scrisul te ajută să pui ordine în idei.

Este motivul pentru care Jeff Bezos, unul dintre cei mai de succes antreprenori din lume, a creat o cultură a scrisului la Amazon. Bezos își încurajează toți oamenii să se exprime în scris.

Nu trebuie să schimbăm cultura cu totul, însă sunt doi pași pe care oricine trebuie să-i învețe:

  1. Să pună gândurile pe foaie. Ugly first draft i se mai spune.
  2. Să aplice tehnici de editare care fac orice text mai bun. Much better second draft.

Editarea te ajută să-ți organizezi ideile și să obții mai multă claritate și coerență în mesajul transmis.

 

2. Comunicare mai eficientă în echipă

De ce trebuie ca toți din echipă să scrie bine?

Un designer trebuie să convingă developerul să implementeze proiectul într-un anumit fel.

Un inginer trebuie să scrie un memo pentru echipa de suport cu noile funcții ale produsului.

Un specialist HR trebuie să facă rezumate ale interviurilor cu candidații pentru manageri.

Iar exemplele pot continua. Comunicăm pe Teams, Slack sau alte sisteme interne. Încărcăm documente pe Confluence și trimitem zeci de emailuri zilnic. Facem prezentări și întocmim rapoarte. În toate aceste situații, un text prost poate îngreuna lucrurile pentru întreaga echipă. Rezultă frustrare, ineficiență, neînțelegere și amânarea deadline-urilor. Să înveți structura unui text clar, să știi cum să elimini umplutura și să stăpânești tehnici de persuasiune sunt skill-uri care pot face viața mai ușoară pentru toată lumea.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

3. Texte de promovare mai convingătoare

Cei care promovează produsele și serviciile companiei sunt interfața cu clienții potențiali. Cum scriu poate face diferența dintre o vânzare câștigată sau pierdută. O relație de succes cu clienții sau un eșec reputațional. Tehnicile de copywriting nu sunt doar pentru cei care lucrează în publicitate. Ele pot fi aplicate cu succes oricărui tip de conținut.

  • Titlu care stârnește curiozitatea.
  • Text bazat pe beneficii.
  • Focusul pe client, nu doar pe brand.
  • Tehnici de persuasiune bazate pe studii.
  • Elemente de storytelling care creează conexiune.

Toate acestea pot fi folosite în orice text de marketing, PR, social media sau vânzări.

Rezultatul: o comunicare cu impact, care nu doar informează, ci și aduce conversiile dorite, fie că e vorba de a obține lead-uri, înscrieri la evenimente, descărcări de ebooks sau vânzări.

 

curs de scris la birou

 

4. Feedback de la un expert în content

Câteva sfaturi aplicate de la un copywriter și strateg de content te poate ajuta să faci progrese rapid. Nu e vorba de vânat greșeli. Ci de urmărit textele cu un ochi critic, constructiv, care poate da câteva direcții de îmbunătățire în funcție de nevoile fiecăruia. De asemenea, pentru că vorbim de un curs de scris la birou, un specialist te poate sfătui cum să comunici astfel încât să atingi mai ușor obiectivele de business la nivel individual sau de echipă.

 

5. Mai multă încredere în sine

Să-ți îmbunătățești scrisul te ajută în toate situațiile din viață, nu doar la birou. Când te simți mai stăpân pe cum comunici, renunți la întrebările comune:

  • Dar cum o să sune?
  • Dar dacă nu îmi iese?
  • Dacă mă fac de rușine?
  • Dacă nu pot să mă fac înțeles?
  • De unde știu dacă e suficient de bun ce am scris?

Cu un set de tehnici însușit și antrenat prin exerciții în timpul cursului, te simți mai încrezător să-ți evaluezi propriul scris, dar și scrisul celorlalți. Pe măsură ce aplici tehnicile învățate și vezi că aduc rezultate, crește și încrederea de a vorbi despre ideile tale, de a-i convinge pe colegi să ți se alăture în inițiative, de a ține prezentarea pe care o tot amânai sau, de ce nu, de a comunica mai des pe LinkedIn și a te poziționa ca un lider în domeniul tău.

Scrisul bun – clar, concis și concentrat pe obiective – are nenumărate beneficii. Nu se învață într-o zi, dar un curs te ajută să pui bazele unei practici sănătoase.

Dacă ești curios să afli mai multe, Sabina Varga, freelance writer cu 20 de ani de experiență în jurnalism, copywriting și content marketing te învață Cum să scrii convingător și cu impact. Cursul poate fi personalizat pentru echipa ta, astfel încât să sprijine obiectivele de comunicare individuale și de business.

 

Ți-a plăcut articolul 5 beneficii ale unui curs de scris la birou? Citește și:

Tu cum stai cu echilibrul emoțional în acest moment

Ce trebuie să știi din Codul Muncii dacă ești angajator

Un trend pe piața muncii care nu mai poate fi ignorat

Categorii:
Dezvoltare personalaHR Challenge

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*